#MUD 2025: Campagnepagina – ouders/opvoeders

ImageImage
Image

Kijk jij graag een filmpje met je ukkie? Speel je samen een game? Of luister je samen naar een podcast of luisterboek?

 

In Nederland gebruiken veel jonge kinderen media alleen of met weinig toezicht. En dit is jammer. Want samen bezig zijn met media brengt ontzettend veel voordelen met zich mee.

De Media Ukkie Dagen vonden plaats van 4 t/m 11 april 2025. We nodigden (groot)ouders of opvoeders uit om samen met media aan de slag te gaan. Benieuwd hoe de campagne is verlopen? Lees het hier.

 

Save the date: de #MUD26 vindt plaats van 10 t/m 17 april.

Image

Gelukkig gaat mediaopvoeding het gehele jaar door. Lees gerust nog eens de acht laagdrempelige tips door om samen met je ukkie media te gebruiken of print de kleurplaten uit en ga daarmee aan de slag.


Naar de tips
Image

Wil je samen met je ukkie aan de slag? Kleur thuis samen de kleurplaat in en lees op de achterkant acht handige tips. Die helpen jullie om het meeste uit media te halen. Of speel samen het Media Ukkie Dagen-memoryspel. Veel plezier!


Ik wil aan de slag
Image

Het vinden van geschikte media voor jonge kinderen kan een flinke uitdaging zijn. Er is ontzettend veel aanbod. Van apps, tot luisterboeken en van spelletjes, tot filmpjes. Maar hoe bepaal je nou welke media geschikt zijn voor een jonge gebruiker?


Bekijk de tips
Image

Opvoeders spelen een belangrijke rol in het begeleiden van ukkies. Netwerk Mediawijsheid voert jaarlijks het Iene Miene Media-onderzoek uit om meer inzicht te krijgen hoe ouders met het mediagebruik van kinderen 0 t/m 6 omgaan. 


Naar de resultaten

Zo kon je meedoen als professional!


Tijdens de #MUD25 gingen professionals uit verschillende werkvelden aan de slag met mediaopvoeding. Hiervoor hebben we een speciale pagina aangemaakt. Wil je ook aan de slag met mediaopvoeding in jouw werkveld? Bekijk de pagina met tips en inspiratie en gebruik de handige toolkit om eenvoudig aan de slag te gaan.